MijnIntake | “De link tussen vroegsignalering en schuldhulp”

Hiermee volgt u de (vroeg)signalen van inwoners snel op

Met de komst van vroegsignalering nemen de signalen van inwoners sterk toe. Daarnaast zal de Nederlandse Schuldhulproute voor extra instroom zorgen. De Wet Gemeentelijke Schuldhulpverlening schrijft voor dat u binnen 4 weken de hulpvraag helder krijg en dan binnen 8 weken een beschikking afgeeft met een plan van aanpak. En dan te bedenken dat slechts 60% van de hulpvragers gemiddeld 8 weken nodig hebben om alleen de inkomsten en uitgaven op een rij te krijgen (bron: Onderzoek naar stabilisatie door Schouders Eronder, 2020) MijnIntake kan u helpen om signalen sneller op te pakken en de druk op de hulpverleners te verlichten.

Juiste triage voorkomt onnodige hulpvragen

Bij het bepalen van de hulpvraag wilt u als gemeente iedereen de hulp geven die passend is. Hiervoor heeft u goed inzicht nodig, zodat u de inwoner een goed alternatief kan aanbieden voor schuldhulpverlening. Met MijnIntake krijgen hulpverleners snel een goed inzicht van iemands situatie en snel een adviesrapport opstellen. Mocht de inwoner problematische schulden hebben kan met behulp van MijnIntake de volledige intake voor de schuldhulpverlening worden uitgevoerd, waarbij de u met de inwoner direct het plan van aanpak opstelt.

De hulpvrager wordt on-line begeleid met handige tools

U wilt de papieren administratie voor uw cliënt beperken en duidelijk maken welke informatie u nodig hebt. Via MijnIntake begeleidt u de klant bij het maken van zijn eigen dossier. U biedt een duidelijk stappenplan en diverse tools om de aanmelding sneller en makkelijker uit te voeren. Zo kan de klant o.a. via DigiD de belangrijkste persoonsgegevens uploaden en hoeft hij enkel zijn bankmutaties te uploaden i.p.v. een financieel overzicht in te vullen. Onze technologie vertaalt die mutaties namelijk automatisch naar inkomsten- en uitgaven categorieën.

Elke intake eindigt met een onderbouwd besluit en plan van aanpak.

Elke cliënt die zich meld verdient een diagnose en een gedegen advies met betrekking tot de vervolgactie. Zodra de klant zijn gegevens instuurt, ontvangt u direct bericht. U kan het dossier beoordelen en waar nodig de klant helpen met het aanvullen van zijn dossier. Met MijnIntake bouwt u op die manier samen met de cliënt gemakkelijk een compleet dossier. Zo komt u gezamenlijk tot de juiste conclusies voor de huidige situatie en de benodigde vervolgstappen. Bovendien kan u de informatie uit het Mijn Intake dossier uploaden naar uw klantbeheer systeem. Dit bespaart veel tijd en voorkomt fouten.

Waarom Mijn Intake?

Klant sneller in beeld

Nieuwe meldingen zijn direct in beeld

Intake meetbaar en volgbaar

U heeft inzicht in het aantal aanmeldingen en de uitval

Minder kosten, meer doen

U houdt tijd over voor klant-specifieke hulpvragen

Sneller stress verminderen

Hoe sneller het advies, hoe sneller de stress vermindert.

Vraag? Bel 085 - 06 06 876 of stuur ons een bericht.